אוסטריה עם ילדים – אזור טירול

לפני שלוש שנים בדיוק, טסנו עם ילדים לטיול קיץ באוסטריה היפה. את הטיול עשינו באיזור זלצבורג, כל הפרטים והאטרקציות לאיזור תוכלו למצוא כאן בלינק : אוסטריה עם ילדים – אזור זלצבורג.
השנה, אחרי כמעט שנה וחצי ללא נסיעות משפחתיות לחו"ל, החלטנו למרות הבידודים והקורונה, לנצל את השבועיים האחורנים של אוגוסט ולטוס שוב לאוסטריה. הפעם בחרנו להתמקד באיזור טירול ואיזור לך. הבחירה באיזורים אלו השפיע גם על בחירת שדה התעופה, ועל כן, בחרנו לנחות בציריך שנמצא קרוב יותר לאזור לך שבו סיימנו את הטיול שלנו. לאיזור הטירול אפשר להגיע גם דרך נחיתה במינכן, וינה או אינסבורק. בפוסט הזה אתן המלצה ל4 ימי טיול ואטרציות באיזור טירול. אנחנו משפחה עם 3 בנים בגילאי 7, 11 ו14 ועל כן ימי הטיול שלנו הורכבו מלפחות אטרציה אחת לילדים, טיול בטבע או טיול בעיר.
מזג האוויר באוסטריה באוגוסט הוא הפכפך, יכולים להיות ימים של שמש, רוח וגם גשם. מה שכן אל תאמינו תמיד לאפליקציות מזג האוויר, אצלנו האפליקציה הראתה שבוע שלם של גשם כאשר בפועל רק ביום וחצי האחרונים ירד גשם אינסופי, שאר הימים היה מזג אוויר כיפי ונעים, וגם אם היה טפטוף הוא היה קצר ועדין מאוד ולא מנע מאיתנו להמשיך בטיול.
דבר נוסף וחשוב לקחת בחשבון, הוא שרוב האטרציות באוסטריה הן עד 17:00, מקסימום 18:00 ולכן תמיד תתחילו את היום הארטקציה ואת הטבע תשאירו לאחר הצהריים, זוהי אטרקציה ללא שעות סגירה, ותמיד כיף לסיים את היום במרחבים האינסופיים של הטבע:). אופציה נוספת היא לסיים את היום במרחצאות שיש ברחבי אוסטריה שלרוב פתוחים עד 22:00 וגם במזג האוויר הקריר מאפשרים פעילות מהנה במקום סגור ומחומם.
מקום הלינה שלנו באיזור טירול היה עיירה Seefeld inTirol מקום מצויין לטיול כוכב באיזור זה. הנסיעה הכי ארוכה הייתה שעה וקצת לכל היותר.

יום טיול הראשון- אימסט ומפל שטוייבן
את הטיול שלנו בחרנו להתחיל באטרקציה השווה ביותר לילדים, וגם לנו והיא מגלשת הרים באימסט (Alpine Coaster Imst), מגלשת הרים הטוענת לכתר "המגלשה האלפית הארוכה בעולם", 3.5 קילומטר של ירידה בנופים המדהימים והירוק האינסופי. השלב הראשון הוא עלייה ברכבל על כסאות פתוחים לקצה ההר שממנו יורדים במגלשה. אבל אל תמהרו לרדת, ממליצה לעשות סיבוב למעלה או להנות מקפה בבית קפה שנמצא בפסגה עם הנוף המדהים שנשקף מהמרפסת.
אחרי הירידה למטה תמצאו עוד פעילויות לילדים, טרמפולינה, מקפצה, אופנויים ודוכן גלידה. הילדים עשו את המגלשה 3 פעמים רצופות ורק אחרי הבטחה שגם יום למחרת נגיע למגלשה אחרת הסכימו לעזוב את המקום.
אחרי שסיימנו לרדת ולעלות, המשכנו לארוחת צהריים בעיירה קטנה ומדליקה, Otze. עיירה אוסטרית טיפוסית, עם בתי עץ מקושטים בפרחים, שכל בית מיוחד יותר מהשני. את ארוחת צהריים אכלנו במסעדה שמגישה קינוחים מוגזמים ומטורפים, רובם על בסיס סוגים שונים של גלידה.
אחרי ששבענו המשכנו למפל שטוייבן (Stuibenfalle) אחד המפלים הגבוהים בטירול. יש דרכים רבות להגיע למפל, מכיוון שהיינו עם ג'יפ יכולנו להתקרב ממש קרוב אליו. מסביב למפל שבילים רבים וגשרים שעליהם אפשר לטפס ולראות את המפל מכיוונים ומרחקים שונים.

יום טיול השני- עמק שטובאי
גם את היום הזה התחלנו ממגלשת הרים, מגלשת הרים מדרס ( Mieders) באורך של 2.8 קילומטר. את העלייה למעלה עושים ברכבל מודרני וסגור שמאשר למשפחה שלמה לעלות יחד. למעלה על הפסגה יש אטרקציות רבות לילדים ואגם מדהים עם נוף של הרים ויערות. אנחנו בילינו קרוב לשעתיים בפסגה לפני שירדנו למטה במגלשות. גם כאן הילדים עלו וירדו 3 פעמים לפני שהסכימו להמשיך הלאה. חשוב לקחת בחשבון שיש הנחות רק אם קונים מראש כמות גלישות (3 ומעלה ), אז אם אתם והילדים תרצו לעשות יותר מפעם אחת, עדיף כבר לרכוש כמה יחד ולקבל את ההנחה.
מכאן המשכנו לקרחון שטובאי (Stubaier Gletscher). זהו מתחם סקי שיש בו שלג כמעט כל השנה. על מנת להגיע לפסגה יש לעלות ב3 רכבלים אחד אחרי השני, לאט לאט הנוף הירוק מתחלף לחום ואז ללבן. אנחנו זכינו בתחנה העליונה, גם שירד עלינו שלג אמיתי בזמן אמת, שזו חוויה בפני עצמה. חשוב לבוא מוכנים עם מעילים, כפפות וכובעים כי למעלה ממש ממש קר. בתחנה העליונה לא לוותר על טיפוס במדרגות לעבר התצפית של Top of Tyrol עם נוף לבן ויפיפה מכל כיוון.
את היום סיימנו במפל גראווה ( Grawa Wassarfall)ואת ארוחת הצהריים/ ערב אכלנו במרפסת המשקיפה על המפל. במסעדה זו גם אכלנו את הקינוח המסורתי שלהם, קייזרשמרן, פנקייק מתוק, אוורירי ומפורק שמוגש עם רסק תפוחים או רסק פירות יער.

יום טיול השלישי – אינסוברק, מערת כסף והבית ההפוך
אחרי כמה ימים של טבע, בחרנו להקדיש יום לעיר אינסבורק (Innsbruck), היא בירת טירול ועיר חמישית בגודלה באוסטריה. טיילנו במרכז העתיק של איסבורק עם עשרות מבנים צבעוניים ומיוחדים, דוכנים שונים ומסעדות. ההמלצה היא לחנות בחניון של הקונגרס ומשם ללכת כמה דקות ברגל למרכז.
באינבורק יש גם את גן חיות האלפיני ששוכן למעלה בהר שמתאים בעיקר לילדים קטנים יותר. מכיוון שאנחנו רצינו להספיק למכרה הכסף בחרנו לדלג עליו.
אחרי ביקור בעיר, נסענו לסיור במכרה הכסף בשוואץ( Schwaz – Silbergwerk). הסיור נמשך כשעה וחצי מתחת לאדמה. בתחילת הסיור מקבלים מעיל וקסדה והנסיעה לתוך בטן האדמה היא ברכבת ארוכה בתוך מערה ארוה וצרה. הסיור עצמו בגרמנית, אבל קיבלנו חוברת בעברית עם הסבר לפי תחנות וגם יש אפשרות להוריד אפליקציה שבזמן ההסבר בגרמנית ניתן לשמוע את אותו ההסבר בעברית. מכיוון שבמערה קר מולץ להצטייד בבגדים חמים. זו גם אחלה פעילות ליום גשום.
אחרי המכרה בנסיעה קצרה נסענו לבית ההפוך ותערוכת דינוזאורים ( HousSteht Korp). מדובר על אטרקציה קטנה וחביבה. שנכנסים לתוך הבית הכל הפוך מה שמאפשר לכם לצלם תמונות מדליקות ומצחיקות. ליד הבית ישנה תערוכת דינוזאורים חביבה עם דגמני דינוזאורים שונים.

יום טיל רביעי – סרפאוס- פיס – לאדיס
זהו יום בסימןאקסטרים עם אטרציות שוות ומגוונות בפארק הקיץ של פיס (Fiss- Sefaus-Ladis). הפארק נמצא במעלה ההר וההגעה עליו כמו תמיד ברכבל. זה מקום שאפשר לבלות בו יום שלם, במרחבים אינסופיים של ירוק עם אטרקציות רבות שמרוכזות במקום אחד. אני רכשתי מראש כרטיס לכל האטרקציות יחד, כולל עלייה למעלה ברכבל וירידה למטה במגלשת הרים. מה הספקנו לעשות ?
פיסר פליגר – מתכן רחיפה. הילדים חוברו הפוכים לכנפיים גדולות וטסים במהירות גבוהה של קרוב ל80 קמ"ש. מתקן שמתאים לילדים מגיל 10.
נדנת שמים- נדנה ענקית הנעה מצד לצד. לפני העלייה אתם בוחרים לאיזו זווית תרצו שהיא תגיע. הילדים שלי בחרו סיבוב שלם של כולל עצירה למעלה שהם הפוכים. גם מתקן זה מתאים לילדים מגיל 10.
גלישת אבובים – מתקן גלישה שמתאים לילדים קטנים יותר. רוכשים כרטיס כניסה למתכן לטווחי זמן מוגדרים. אנחנו רכשנו לחצי שעה שלגמרי סיפקו את ההנאה.
מה עוד בפארק? – רכיבה על הפוני, מקפצה ענקית מסולם גבוה לתוך מתנפח, מתנפחים גדולים לקטנים, גן שעשועים בנוף מושלםף גן חיות קטן ומסעדה.
כמו שציינתי את הירידה למטה עושים במגלשת רים באורך של 1.8 קילומטר.
באותו האיזור יש עוד 2 רכבלים שיכולים לעלות אותם לפסגות שונות למסלולי טבע והליכה.

יום טיול חמישי – זיפלד ומיטנוואלד
כפי שציינתי, מקום הלינה שלנו בטירול היה בעיירת זיפלד ( Seefeld)/ מאחורי הביקתה שלנו היה רכבל פתוח שהביא אותנו למעלה ההר הגבוה עם נוף מדהים של הרים, שלאורך כל הדרך שומעים צלצולי פעמון של הפרות שמטיילות על ההר. אחרי ירידה קצרה מהפסגה, הגענו לאגם צלול ויפיפה. אגם שמרוב הצלילות אפשר לראות את הקרקעית ואת החיות הקטנות ששוחות בה. מדובר על נקודוה יחסית גבוה ועל כן לכל כיוון שלא תסתכלו תראו נוף מדהים. למי שיש כוח ורצון ניתן לרדת את כל הירידה בהליכה, או כמונו ברכבל.
אחרי ביקור בטבע קפצנו לגרמניה, לעיירה מיטנוואלד ( Mittenwald) שנמצאת 20 דקות נסיעה מזיפלד. מה שמיוחד בעיירה הזו היא שכל הבתים מקושטים ומצויירים. הגענו לעיירה ביום ראשון וזכינו לראות תושבים בתלבושות מסורתיות מסתובבים בעיירה ואפילו לראות תזמורת מקומית מנגנת להנאת כולם. אכלנו ארוחת צהריים מסורתית, רכשנו מזכרות וחזרנו לאוסטריה.
בדרך חזור מגרמניה סטינו מהכביש הראשי ונכנסו לתוך יער. משהו שעשינו במהלך כל הטיול וכך הגענו למקומות מיוחדים ומעניינים שהם לא על הדרך הראשית או מופעים בהמלצות השונות. היערות מלאים בפירות יער ופטל. לפני דאוכלים תוודאו שאתם יודעים שזה אכן פרי לאכילה.
את היום סיימנו בעיירה שלנו זיפלד עם קפה, שוקו ושטרודל תפוחים שווה.

לינק לביקתה שלנו בזיפלד : Appartementhaus Am Gschwandtkopf

אחרי טירול המשכנו לאזור הבא, אזור לך, עליו אפרט בפוסט הבא.
מוזמנים להשאיר כאן שאלות ואשמח לענות.

Check Also

רשימת ציוד לטיול משפחתי בחו"ל

לקראת כל טיול שלנו בחו"ל אני לוקחת לעצמי חצי שעה ורגע לפני האריזות מכינה רשימה …

4 comments

1. הי, תודה.
    יש הגבלות קורונה על ילדים מתחת לגיל 12 באוסטריה?
    יש הרבה מקומות לעשות בהם בדיקת קורונה?

• לא היו שום מגבלות לילדים מתחת לגיל 12. רק לא מחוסנים מעל גיל 12 שנדרשים לבדיקת קורונה מהירה יומית. יש מתחמי בדיקות כמעט בכל עיירה

2. הי, סיכום מאד נחמד, רק חסרים שמות המקומות באנגלית/גרמנית, וקצת קשה למצוא אותם. תודה!